본문 바로가기
책 이야기

나도 이제 영어로 읽는다<어린왕자> 필사 -레벨1 챕터1

by 들레꽃잎 2020. 7. 13.

CHAPTER 1


I see a big snake in a book. The snake eats an animal. After eating an animal, this snake does not need to eat for six months.


(나는 책에서 큰 뱀을 봤다. 그 뱀은 동물을 먹는다. 동물을 먹은후에 뱀은 6개월동안 아무것도 먹을 필요가 없다.)


I draw that big snake. This is drawing number one.


(나는 그 큰 뱀을 그렸었다. 이게 첫번째 그림이다.)


But the man says, "This is a drawing of a hat."


(그러나 그림을 본 사람이 말했다. "이 그림은 모자를 그렸구나")


My drawing is not of a hat. So, I draw an elephant inside the snake. This is drawing number two.


(내 그림은 모자를 그린것이 아니다. 나는 코끼리를 먹은 뱀을 그렸다. 이것이 두번째 그림이다.)


The man says to me, "Stop painting. Just do other things."

So, I give up being a painter.


(그 남자는 나에게 말했다. 그림을 그만 그려라. 다른 것을 해봐라. 그래서 나는 화가가 되는 것을 포기했다.)


Now I am a pilot. I can fly to many cities in the world.

(지금 나는 비행사다. 나는 세계의 많은 도시들을 비행 할 수 있다.)


I meet many great people. But, my mind does not change. 

(나는 대단한 사람들을 많이 만났다. 그러나 내 마음은 바뀌지 않았다.)


When i meet a smart person, I show them drawing number one.

(내가 명석한 사람들을 만났을 때, 나는 첫번째 그림을 보여줬다.)


The person says. "That is a hat."

(그 사람들은 이렇게 말했다. "이것은 모자구나")


So, I never talk to that person about big snakes or the jungle. I talk about card games and golf to make him happy.

(그래서 나는 큰 뱀이나 정글에 대해서 말하는 것을 포기했다. 나는 카드게임이나 골프에 대해서 얘기하면서 그들을 행복하게 해줬다.)